Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiPi
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RADOMSKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:02, 27 Lip 2010 Temat postu: Piaggio Zip 125 by KiPi |
|
|
Przedstawiam moją kosiarke:
Marka: Piaggio
Model: Zip
Rok: 2002
Kolor: Zielony
Mojego Zip'a zakupiłem w czerwcu 2009 r. Napędzał go niezawodny silnik Piaggio 125 4T AC lecz jak wiadomo ...apetyt rośnie w miarę jedzenia wiec na początku lipca2010 w ramę zawitało nowe serduszko a konkretnie silniczek od Gilery Runner 125 2t LC który seryjnie posiada prawie 17 KM przy dobrze zgranym napędzie i układzie zasilania . Silnik ten rozwijał prędkość maksymalna (realne) 125 KM/H Nie zastanawiając się długo zakupiłem sportowy wydech : KUNDO RAPID EXPANSION który jest wysokoobrotowym kominem klasy Racing/EVO . Ten zabieg podwyższył moc do +/-22KM. Pozostał do wymiany pasek napędowy i biorę się za testowanie i regulowanie napędu Gdy wszystko pójdzie tak jak trzeba malec powinien lecieć 132KM/h
fotki na erskomoto(.)pl
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KiPi dnia Wto 18:03, 27 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
BuGi
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: R-sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:58, 27 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
noo kipi opisał swojego zipka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Astro
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:19, 31 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
no kipi oby tak dalej cały czas do przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KiPi
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RADOMSKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:33, 05 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Skuter w trakcie modyfikacji:
-porting kanału wydechowego + okno
-szlif ,nominał 55.00mm po szlifie 55.20 lub 55.60
-nowe łożyska
wiec narazie nie wyjeżdżam bo brakuje czasu żeby to wszystko poskładać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KiPi dnia Sob 7:46, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mr.Jeremy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:13, 06 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
22 km no to chyba troche po bandzie pojechałeś , jak blaszka cie roksem bierze jak chce a nawet z 14 nie ma .
Moze cyferki Ci sie pomyliły ? z 22 na 12 bo raczej 125 2t Lc nie ma 17 może ma ale nowa .
Przecież był ten silnik u mnie na nowej i troche przy nim grzebałem i z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić ze jest to szmelc . Gwint urwany przy cylku i kilka takich elementów się znajdzie choćby ten szlif co robisz . Bawisz się w porting a o tym pojęcia nie masz . Osobiście dość dużo ostatnio czytałem na temat powiększania okna wydechowego i uważam , że sam tego nie zrobisz .
Bo żeby powiększyć okno wydechowe jest taki fajny wzór który trzeba znać i dopiero w tedy można podjąć modyfikacje , nie mów ze nie wiedziałeś ?
Żeby nie było to robisz porting cylka i obrabiasz go pod kartery dobrze rozumiem ? Jak tak życzę Powodzenia
Żeby nie było , że sie jakoś wywyższam czy coś aby powiększyć okno wydechowe to robi sie to tak średnica cylindra razy 0.60 lub 0.65. Gdzie 0.60 lub 0.65 jest współczynnikiem .
Krótko Możysz śr cyla razy wspólczynnik i wychodzi szerokość wydechu max
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mr.Jeremy dnia Pią 19:55, 06 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KiPi
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RADOMSKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:00, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Przecież był ten silnik u mnie na nowej i troche przy nim grzebałem i z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić ze jest to szmelc . Gwint urwany przy cylku i kilka takich elementów się znajdzie choćby ten szlif co robisz . |
Być może po tym jak się nim zaopiekowałeś (silnikiem) to jest bardzo prawdopodobne ze po opuszczeniu twojego "warsztatu" stał sie "szmelcem"
Potrafię się bardzo dobrze zaopiekować takim silnikiem że nawet ze szmelcu
zrobię igłę .
Cytat: |
Gwint urwany przy cylku i kilka takich elementów się znajdzie choćby ten szlif co robisz . |
Szlif robię dlatego że silnik ma na pewno duży przebieg i do tego pękł mi pierścień.
Cytat: |
Bawisz się w porting a o tym pojęcia nie masz . Osobiście dość dużo ostatnio czytałem na temat powiększania okna wydechowego i uważam , że sam tego nie zrobisz . |
Dobrze napisałeś , tylko o tym czytałeś , wiec nie wiesz jak się do tego zabrać, ale o to się nie martw , robiłem to już kiedyś z pozytywnym wynikiem
Cytat: |
Bo żeby powiększyć okno wydechowe jest taki fajny wzór który trzeba znać i dopiero w tedy można podjąć modyfikacje , nie mów ze nie wiedziałeś ? |
Gdybym go nie znał nie zabierał bym się do powiększania okna i wszystkiego z tym związanego.
Cytat: |
Żeby nie było to robisz porting cylka i obrabiasz go pod kartery dobrze rozumiem ? Jak tak życzę Powodzenia
|
Pomyłka ... robię tylko porting kanału i okna wydechowego, wiec obejdzie się bez przeróbki karterów.
Cytat: |
Żeby nie było , że sie jakoś wywyższam czy coś aby powiększyć okno wydechowe to robi sie to tak średnica cylindra razy 0.60 lub 0.65. Gdzie 0.60 lub 0.65 jest współczynnikiem .
Krótko Możysz śr cyla razy wspólczynnik i wychodzi szerokość wydechu max |
Wywyższanie to twoja profesja, masz to we krwi . Nastepnym razem zastanów się co piszesz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ernest
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: stond Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:02, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
temat zmiazdzyć, zniszczyć, zakopać - i żeby niczego nie było!!!
a jak mi jeden z drugim tym kiblowatym ścierwem w 2suwie pod oknem będzie jezdził to zabije-udusze normalnie
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Blaszka
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź/Radomsko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:56, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
jarek ma jacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mr.Jeremy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:02, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nie ja przy tym silniku nie grzebałem on tylko u mnie w śniegu jakiś czas temu leżał i wiec co tam jest grane a z mechaniki nic nie ruszałem bo tłok jak i korbowód widać przez króciec tzn przez mocowanie .
Nie a w malossim to co zrobiłem ? Jak nie porting ? Borys ma może jeszcze tego cyla to Ci pokaże jak okno wydechowe zostało przerobione . Wiesz ja tego wiertarką nie robiłem jak inni a potem się dziwią czemu luz na głowicy jest . Do tego służy multiszlifierka tak zwana "palcówka" tego też nie wiedziałeś ?
Nie uwierzę Ci ze porting ci wyszedł skoro nawet wzoru nie znałeś więc bajki schowaj w kieszeń .
Znając Cie zrobisz z tego szmelc kupisz najtańszy tłok i będziesz szczęśliwy , że chodzi gorzej jak tłok spuchnie i znowu sie zatrze/czy coś sie popsuje.
Bo tego sie nie robi tak bo cchce porting bo w modzie jest tylko to trzeba z głową wymierzyć co i jak . Rozmawiałem już z kilkoma osobami co tym się zajmują i uwierz nnie jest to łatwa sprawa . Dużo osób robi tak zwany "flow" to już jest o wiele wyższa szkoła jazdy bo tam trzeba dospawać/przykleić takie coś do karteru , a jak wiemy benzyna jest substancja która rozpuszcza więc nie jest to takie łatwe .
Co do wzoru nawet nie zapytałeś od czego zależy 0.60 od 0.65 więc już wyjaśniam .
Są to przyjete od górnie liczby można pomnożyć przez mniej niż 0.60 ale nie więcej niż 0.65 ponieważ jest to już nie bezpieczne bo podczas pracy tłoka pierscien mógłby wypaść lub ewentualnie się złamać robiąc dość duże szkody . Myśle , że w jakiś sposób to wytłumaczyłem i zastanowisz się nad tym portingiem konkretniej .
Mam nadzieje ,że nie obrazisz się przez moją skromną opinią na dany temat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mr.Jeremy dnia Sob 13:07, 07 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KiPi
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RADOMSKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:34, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nie ważne... gdybym nie wiedział co i jak nie brał bym się za to . Nie ciągnij tego dalej .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Astro
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:09, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
kipi nie słuchaj ich rób jak chcesz skoro robisz znaczy ze wiesz co i jak zrobić
ja sie kiedyś muszę zabrać za Kapitalke mojego ale nie mam weny do tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mr.Jeremy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:55, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
żeby nie było daje link
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to ten sam silnik co ty masz i jest po mega tunie tzn.
Cylinder Malossi 210
Moduł CDI Malossi
Zawory i sprężyny Malossi
Sportowy wałek rozrządu Malossi
Głowica ma powiększone kanały pod zawory Malossi
Gas Box Malossi
Wariator Multivar 2000 Malossi
Pasek Malossi
Filtr powietrza Malossi (wkładka)
Tłumik Scorpion dedykowany do VX
Tylnia lampa Lexus
Alarm + zdalne odpalanie
Licznik Koso
Opony tylnia Pirelli GTS 23 140/70/12
Opona przednia Pirelli GTS 24 120/70/12
Kufer Givi
Tylni amortyzator Paioli z regulacją na gwincie
Duża szyba turystyczna Puig
Przednia tarcza hamulcowa Galfer
Stalowe przewody hamulcowe Galfer (przód)
Ryfle na nogi i nawiewy
Xenon
Przekładnia wtórna Malossi
Dodatkowy zegar z czujnikiem temperatury wody (czujnik zamontowany w wężach)
Woltomierz
I kolo ma wykres z hamowni gdzie jest aż 19 PS na kole i jest to dużo . I mam ogromną prośbę wytłumacz mi jak ty chcesz miec te 22 skoro ty nawet 1/4 nie masz części co ten kolo ? To jest nie realne 22 km po tym co w nim tera siedzi .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BuGi
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: R-sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:02, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
no i nie ma ;d ale jak zrobi to to nikt szans nie bd mial :d
zobaczysz :d
wierze w kipiego umiejetnosci bo jak sie do czegos zabiera to jest zrobione tak ze łooo
tyle razy mi cos z sr sie działo i co ?
jak zrobił to mi sie to ani razu nie zepsuło ani nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
KiPi
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RADOMSKO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:59, 11 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
i jak tu tobie wieżyc ?? skoro nie odróżniasz silnika 4t od 2t??
wnioskuje to z linku który podałeś prowadzącego do opisu tuningu 4t
KurXX nie denerwuj mnie już !! wiem ile będzie a jak znajdę hamownie to kurxx poświecę czas i pieniądze i udowodnię ci to ze będzie miał taka moc jaka szacuje!!
Skończ już te swoje mądrości bo naprawdę mnie wkurwxxxx!!
Nie spamuj już więcej!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KiPi dnia Śro 20:03, 11 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adek4100
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:27, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
haha opis silnika 4t, porownanie, nawet nie odroznic silników... o boze...
jeremy sie lepiej nie wypowiadaj bo wszyscy się z ciebie smieja kogo nie zobacze, a jezeli ci cos nie pasuje wiesz gdzie mnie i kipiego znalesc, oraz owieska, juniora kipiego ;] zapraszamy serdecznie ;] a po za tym to sam nie masz pojecia o tuningu. Kipi nie jeden kanał powiekszał jakos efekty sa powalające
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Adek4100 dnia Pią 12:28, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|